ÁSZF
Általános Szerződési FeltételekJelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem
hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), ráutaló
magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek,
magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével,
megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a
megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (
https://hoszigeteloaruhaz.hu
https://felujitas-szigeteles.hu
https://szigetelorendszerek.hu
) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 2
(és letölthető, bármikor kinyomtatható) a következő weboldalról:
https://hoszigeteloaruhaz.hu/aszf.
Definíciók:
Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató
szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt.
Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró
személy.
Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó
természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a
Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 3
Elállási nyilatkozat minta 34.....................................................................................................................
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 4
1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI
A szolgáltató neve: Plus-Energia Systems Kft.
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 1213 Budapest, Szent
István út 239.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló,
rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: hoszigeteloaruhaz@gmail.com
A szolgáltató cégjegyzékszáma/nyilvántartási száma: 01-09-966071
A szolgáltató adószáma: 23448223-2-43
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve / engedélyező hatóság és engedély szám (ha
van): Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
A szolgáltató telefonszáma: +36 70 443 4381
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
Full Hosting
Toronyai Gábor e.v.
E-mail: info@fullhosting.hu
Telefon: +36 70 610-0052,
5231 Fegyvernek, Dózsa György út 32.
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 5
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 6
2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK
2.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF
értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi
szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes
kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet rendelkezéseire. Speciális termékekre a vonatkozó ágazati jogszabályi
rendelkezések az irányadók. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a
felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen ÁSZF 2023. január 9. napjától hatályos és visszavonásig hatályban
marad. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a
regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról e-mailben
értesíti. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a
módosításoknak nincs visszaható hatálya.
2.3. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely
részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének
tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely
részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató
írásos hozzájárulása nélkül (kivéve jelen dokumentumot és az adatkezelési
tájékoztatót).
2.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatóhoz nem köthető, a Szolgáltató
által nem üzemeltetett más weboldalon közzétett termékek adás-vételével
kapcsolatban.
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 7
3. REGISZTRÁCIÓ / VÁSÁRLÁS
3.1. A szolgáltatás igénybevétele/megrendelése/előfizetése során megadott valótlan,
vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződést az
arra jogosult fél a bíróság előtt megtámadhatja. Az eredményes megtámadás
(pernyertesség) következtében a szerződés a megkötésének időpontjától
érvénytelenné válik, vagy ha az más szerződést leplez, a felek jogait és
kötelezettségeit a leplezett szerződés alapján kell megítélni.
3.2. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott
adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért
semminemű felelősség nem terheli. Szolgáltató azonban tájékoztatja a
Felhasználókat, hogy a Felhasználóval történt egyeztetés és egyértelmű
beazonosítás után a tévesen beírt adatokat javíthatja a rendelésben, hogy a
számlázás és kiszállítás ne ütközzön akadályba.
3.3. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a
jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak
felróható okból hozzáférhetővé válik (ha van regisztráció az oldalon).
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 8
4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK
KÖRE ÉS ÁRAK
4.1. A megjelenített termékek a webáruházból online (bizonyos esetekben
telefonon) rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak
forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák a törvényben előírt áfát, illetve,
ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő összegek), azonban nem
tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos díjakat. Külön csomagolási költség -
nem kerül felszámításra, kivéve ha a Felhasználó dísz-, vagy egyéb speciális
csomagolást kér.
4.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a
termékekről fotót jelenít meg (ha lehetséges).
4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja
Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak
meghatározásakor jogszerűen jár el, megfelelve a termékek eladási ára és
egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló
4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szabályainak.
4.4. Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató nem köteles a megrendelést ezen az
áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és
felajánlhatja a helyes, valós áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében
Felhasználónak joga van
nem elfogadni a módosított ajánlatot, lemondani megrendelést.
megrendelését fenntartani a helyes áron.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek
akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek
nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek
akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem
beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és
kötelezettségek fakadnának.
Hibás árnak minősül a
0 Ft-os,
1 Ft-os, illetve
az az akciós ár, amely nem felel meg a feltüntetett kedvezmény százalékos
mértékének az eredeti árhoz képest. Például, ha egy termék eredeti ára 10.000
Ft, és 50%-os kedvezmény van rá érvényben, akkor a helyes akciós ár 5.000 Ft
lenne. Hibás árnak számít, ha ehelyett 1.000 Ft vagy 2.000 Ft jelenik meg.
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 9
5. RENDELÉS MENETE
5.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy
regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
5.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
5.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor
megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
5.4. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt
termék darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát.
Mennyiség véglegesítéséhez a „felfelé nyíl/lefelé nyíl” ikonra kattint Felhasználó.
5.5. Felhasználó megadja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek
típusai a következők:
5.5.1. Fizetési módok:
Személyes átvétel: Készpénzben a Szolgáltató üzlethelységében vagy a Szolgáltató
által megjelölt egyéb helyen történő átvételkor: Az áru átvételekor történő fizetés
választása esetén a Felhasználó a Szolgáltató üzlethelységében vagy a Szolgáltató
által megjelölt egyéb helyszínen fizeti meg a termék vételárát készpénzben.
Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség.
Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-
mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató
bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek)
általa meghatározott módon történő átvételére.
Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal, vagy
csomagpontra kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a
megrendelés végösszegét a futárnak, vagy a csomagponton teljesítse készpénzben,
vagy bankkártyával a megrendelt termék(ek) átvételekor.
Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online,
bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató
biztonságos fizetési rendszerén keresztül.
Fizetés Paypal-lal.
A Paypal-lal történő vásárlás menete:
Az oldal bal oldalán jelennek meg a tranzakció részletei, jobb oldalon pedig
két választási lehetőség:
a) Ha van PayPal regisztrációja, akkor az érvényes azonosító és jelszó megadása után
az előre megadott bankkártya részleges adatait látja és a fizetendő összeget.
Amennyiben több kártya is regisztrálva van, úgy ki kell választani azt a kártyát,
amivel fizetni szeretne, majd a kiválasztás után a Pay Now feliratra kattintva
megtörténik a fizetés és rövidesen visszakerül
a bolt oldalára.
b) Ha nincs PayPal regisztrációja, akkor lehetőség van egy űrlap kitöltése után egy
Vendég PayPal hozzáféréssel kiegyenlíteni az összeget, anélkül hogy regisztrálnia
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 10
kellene a PayPal-nál. Az űrlap a következő adatokat kéri be (ezeknek a többsége
kötelezően kitöltendő):
Country Ország
Card number Kártya száma Bankkártya száma
Payment Types Fizetés típusa
Expiration date Lejárati idő - a bankkártya lejárati ideje
hh/éé sorrendben
CSC CSC kód a kártya hátoldalán található
háromjegyű biztonsági kód (az aláírás mező felett jobbra);
First name Keresztnév
Last name Vezetéknév
Address line 1 Cím1
Address line 2 (optional) Cím2 (ennek megadása nem kötelező)
City Város
State/Province/Region Megye
Postal code Irányítószám
Telephone Telefonszám - Kérjük, hogy valódi telefonszámot adjon meg, amelyen a
bankja is el tudja érni szükség esetén. Meg kell adni az országkódot és a
körzetszámot
Email cím Az itt megadott e-mail címre érkezik a visszaigazolás a fizetésről Ha az
összes mezőt kitöltötte, nyomja meg a „Review and Continue” gombot a lap alján. Itt
még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, a fizetendő összeget és a
megrendelést.
Ha mindent rendben talál, hagyja jóvá a tranzakciót. Pillanatokon belül értesítés
érkezik e-mailben a sikeres tranzakcióról, ezzel egy időben Szolgáltató is megkapja
az értesítést a sikeres fizetésről, és elkezdi a megrendelés feldolgozását.
5.5.2. Szállítási költség (bruttó összegek):
Itt elérhetőek: https://hoszigeteloaruhaz.hu/szallitasi-informaciok.html
5.6. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján
minden költséget tartalmaz. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján késedelem nélkül
köteles meggyőződni arról, hogy a megrendelt termék(ek) minősége és mennyisége
megfelelő-e. A termék(ek) kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti
időszakban.
5.7. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”vásárlás most” gombra kattintva
tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a
megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-
mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
5.8. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet 15.§-a, és egyéb feltételei (pl. 20.§) szerint a megrendeléssel fizetési
kötelezettsége keletkezik.
5.9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 11
minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt
adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának
megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni
kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli
mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát.
Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor az
„X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan
lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére. Felhasználónak lehetősége van a
rendelés elküldése után is kérni az esetleges hibák javítását telefonon, vagy e-
mailen.
5.10. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást
kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől
számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48
órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy
szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása
akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek,
amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási
felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó
rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely
telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
5.11. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás
csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor
jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata
visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés
részleteiről és várható teljesítéséről.
5.12. Jelen szerződés értelmezésekor szerződésszegésnek minősül az az eset, amikor a Vásárló nem veszi át
az általa megrendelt Terméket, valamint elállási szándékát sem jelzi a Vállalkozás felé.
A Vállalkozás és a Fogyasztó (Vásárló) között ugyanis a Honlapon leadott megrendelést követően
elektronikus úton kötött adásvételi szerződés jön létre. Ezen szerződés alapján a Fogyasztó (Vásárló) a
vételár kifizetésére, a dolog átvételére köteles, valamint köteles együttműködni a Vállalkozással és
tájékoztatni őt minden olyan lényeges körülményről, ami a szerződés teljesítésével kapcsolatos (Ptk. 6:215.
§ és Ptk. 6:62. (1) §).
Amennyiben a Vásárló nem veszi át a megrendelt Terméket, úgy a Vállalkozás választása szerint
azonnali hatállyal felmondja a szerződést, vagy1.
akár harmadszor vagy negyedszer is megkísérli a Termék kiszállítását, abban az esetben, ha a2.
második kiszállítási kísérlet sem vezetett eredményre és/vagy a Vásárló nem működött együtt.
A Vállalkozás fenntartja a jogot, hogy a fentiekben körülírt sikertelen ki-, és visszaszállítási költséget
kötbérként érvényesítse a Vásárlóval szemben.
Amennyiben Ön korábban már a megrendelt Terméket – legalább kettő alkalommal - nem vette át (az
elállási jog gyakorlását kivéve), vagy a Termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza a Vállalkozáshoz, a
Vállalkozás a vételár és a kiszállítási költségek előre történő megfizetéséhez kötheti a megrendelés
teljesítését. A Vállalkozásnak jogában áll visszatartani a Termék(ek) átadását, amíg meg nem győződik arról,
hogy Ön a Termék árát sikeresen megfizette az elektronikus fizetési megoldás igénybevételével (beleértve
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 12
azt az esetet, amikor az átutalással fizetett termék esetén a Vásárló tagállama szerinti pénznemben utalja át
a vételárat és az átváltás, valamint a banki költségek miatt a Vállalkozáshoz nem érkezik meg a vételár és a
szállítási díj alapján meghatározott összeg). A Vállalkozás a vételár kiegészítésére hívja fel a Vásárlót, ha a
Termék árának megfizetésére nem teljes mértékben került sor.
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 13
6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS
TELJESÍTÉS
6.1. A megrendelések feldolgozása a beérkezések sorrendjében munkanapokon,
munkaidőben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon
kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta
után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató
ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja
teljesíteni a megrendelését.
6.2. Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított 3-5
munkanapon belül.
6.3. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának
átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
6.4. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz
történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa
kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő
átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót
nem az eladó ajánlotta.
6.5. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az
eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.
6.6. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető
rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett
volna teljesíteni.
Ha a Szolgáltató késedelembe esik, a Felhasználó követelheti a teljesítést, vagy ha a
késedelem következtében a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeke megszűnt,
elállhat a szerződéstől.
A Felhasználó elállásához nincs szükség a teljesítéshez fűződő érdek
megszűnésének bizonyítására, ha
a) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető
rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett
volna teljesíteni; vagy
b) a jogosult az utólagos teljesítésre megfelelő póthatáridőt tűzött, és a póthatáridő
eredménytelenül telt el.
6.7. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a
szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről
Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget
haladéktalanul visszatéríteni, továbbá Szolgáltató köteles biztosítani, hogy a
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 14
Felhasználó érvényesítse a hibás teljesítés esetére a jogszabályban biztosított egyéb
jogait.
6.8. Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó
nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól
függetlenül) szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése
szerint késedelembe esik.
Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján –
amennyiben nem jelzi a Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot,
hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez
kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (ha van az utánvét
díját) (oda-vissza) is érvényesíti a Felhasználókkal szemben.
Felhívja Szolgáltató a Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink
érvényesítése érdekében igénybe veszi ügyvédei segítségét, így a
szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos
eljárás díjai) megfizetése is a Felhasználót terheli.
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 15
7. ELÁLLÁS JOGA
7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.
(II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási
jog illeti meg.
A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő
időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek
vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az
első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi
átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő
tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének
vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12
hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e
tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
7.2. A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű
nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében
meghatározott nyilatkozat-minta útján.
7.3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap
elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő
harmadik személy a terméket átveszi.
7.4. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
7.5. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a
Szolgáltató nem vállalta e költség viselését.
7.6. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának
költségén kívül más költség nem terheli.
7.7. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott áru esetében,
amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy
olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
7.8. A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát (kivételek teljes
felsorolása a rendelet alapján, 29. § (1)):
a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan
teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 16
fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes
beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg,
hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a
szerződést;
b) olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac
vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott
határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján
vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet
egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más áruval;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás
által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a
felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés
teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett
kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok
elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver
példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a
csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez
kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 17
meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a
vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést,
és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul
vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az
elállási/felmondási jogát, továbbá a vállalkozás a 12. § (2) bekezdés vagy a 18. § szerint
visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.
7.9. Szolgáltató a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul,
de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül
visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget,
ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Ugyanakkor a
Szolgáltatót visszatartási jog illeti meg.
7.10. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal
egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
7.11. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől
való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől
számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy
Szolgáltatónak visszaszolgáltatni. Ha a vállalkozás az árut üzlethelyiségben is
értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az
elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.
7.12. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot
megküldenie 14 napon belül.
7.13. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt
visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek
minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
7.14. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.
7.15. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási
módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
7.16. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta
az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy
azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
7.17. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti
Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt nyilatkozat
segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Írásban történő jelzés alkalmával
a postára adás / futárnak adás / e-mail küldés időpontját vesszük figyelembe,
telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését.
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 18
7.18. A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenésért felel.
7.19. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R) itt érhető el.
7.20. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
7.21. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen
Szabályzatban található elérhetőségeken.
7.22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti Fogyasztónak minősülő
Felhasználókat illeti meg.
7.23. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
7.24. (Csak akkor alkalmazandó, ha Szolgáltató szolgáltatást is nyújt az értékesítés
mellett.)
Ha a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja a távollévők között
kötött szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig
teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A Fogyasztó
által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás
adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja,
hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget
a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke
alapján kell kiszámítani. A piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet
végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja
szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.
A fogyasztó a elállási/felmondási a gyakorlása esetén nem viseli az alábbi
költségeket:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges
költségeit, ha
aa) a vállalkozás a R 11. § (1) bekezdésének i) vagy k) pontjában előírt tájékoztatási
kötelezettségének nem tett eleget, vagy
ab) a fogyasztó nem kérte a R 13. § és a 19. § szerint a szolgáltatás teljesítésének
megkezdését a R 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt;
b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom szolgáltatásának teljes vagy
részleges költségeit, ha
ba) a fogyasztó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a teljesítés a
R 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt megkezdődjön,
bb) a fogyasztó a ba) pont szerinti beleegyezése megadásával egyidejűleg nem
nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy beleegyezésével elveszti a R 20. §
szerinti jogát, vagy
bc) a vállalkozás elmulasztotta megadni a R 12. § (2) bekezdésében vagy a R 18. §-ban
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 19
előírt visszaigazolást.
7.25. Elállási jog gyakorlásának a menete:
7.25.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási
szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
7.25.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék
kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban
történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
7.25.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató
címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított
14 napon belül visszaküldeni, vagy szolgáltató részére átadni. A határidő betartottnak
minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem
kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt
az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő közvetlen költséget. Ha a
vállalkozás az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás
üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel
egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.
7.25.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási
módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés
megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja
elállási jogát.
7.25.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő
időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy
darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab
kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 20
8. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
Hibás teljesítés
Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg
a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés
időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e
fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a
Fogyasztó hátrányára tér el.
Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő
Felhasználókat illeti meg.
Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló
foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
Kellékszavatosság
8.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
8.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a
kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott
kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban
Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést
megszüntetni, ha
a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de
részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést,
vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte
az áru szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi
szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből
nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott
jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 21
szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához
igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem
tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos
kötelezettségeinek.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt
attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás
rendelkezésére kell bocsátania.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a vállalkozásnak a saját költségére
kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru
eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a
hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy
kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru
eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az
eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a
Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által
ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági
joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező
jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak
meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére
vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi
szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt
szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól
nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi
szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a) a Fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az
érintett árut; és
b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett
áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését
alátámasztó igazolást átvette.
8.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után
haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon
belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől
számított két éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 22
rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig
érvényesíthető).
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális
tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő
folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális
tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba
a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru
teljesítésétől számított két éven belül; vagy
b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos
szolgáltatás teljes időtartama alatt
következik be vagy válik felismerhetővé.
8.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
8.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének
(amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül)?
A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a
hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket,
illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől
számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a
Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
8.6. Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával és milyen jogok
illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?
Ingó dolog hibája esetén a Fogyasztó - választása szerint - a kellékszavatossági jogát
gyakorolhatja, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv
szabályai szerint.
Termékszavatossági igényként a Fogyasztó a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését kérheti.
8.7. Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a
továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
8.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
8.9. Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti.
8.10. Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése
esetén?
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 23
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a
termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
8.11. A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani
tudja, hogy
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,
vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában
nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt a vállalkozással
szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt
egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék
javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már
csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás (új tartós fogyasztási cikkek esetén)
8.12. Milyen esetben élhet Fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra
köteles, ha a felhasználó Fogyasztónak minősül.
8.13. Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az
üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik.
Amennyiben a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl
helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk
átadásának napja.
A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén,
bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett
javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.
Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint
kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog1.
teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény
teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 24
szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott
érdeksérelmet; vagy
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől2.
elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e
kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a
kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Törekedni kell a 15 napra
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó
szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.
29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a
kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a
kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a
Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A
tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a
fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
Ha kiderül, hogy nem javítható a termék
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása
során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem
javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a
fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs
lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére
visszatéríteni.
Ha negyedszer is elromlik a termék
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást
követően ismét meghibásodik, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a
vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási
cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek
hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének
megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján
kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó
részére visszatéríteni.
Ha nem sikerül 30 napon belül kijavítani
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől
számított 30. napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a
vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen
elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs
lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által
bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az
általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán -
feltüntetett vételárat a 30 kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon
Verzió: 13. · Elfogadás dátuma: 2023.01.09 · Generálás dátuma: 2023.01.09 · Frissítés dátuma: 2025.04.03 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 25
belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A fenti hátom kitétel előírásai az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra,
motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra,
lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a motoros vízi járműre nem
vonatkoznak.
A teljes dokumentum pdf letölthető